تنظیم وکالت نامه

تنظیم وکالت نامه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

تنظیم وکالت نامه یکی از نیازهای ضروری بسیاری از مردم بویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور است که به خاطر دوری از کشور و عدم دسترسی به مراجع رسمی ایران امور مهمی همچون معاملات ، کارهای بانکی و فعالیت های اداری و حقوقی و قانونی آنها منوط به ارسال وکالت نامه برای وکیل در ایران است.

وکالت نامه باید در دفتر اسناد رسمی و یا در کنسولگری های ایران و یا از طریق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن (برای افراد مقیم کانادا و آمریکا ) بصورت سند رسمی تنظیم و تایید شود. در وکالتنامه باید تمامی امور و اختیاراتی که موکل می خواهد به وکیل خود بدهد به صورت کامل قید شده باشد و وکیل نمیتواند خارج از اختیاراتی که به وی در این سند داده شده است عمل نماید. بنابراین لازم است کلیه مواردی که در نظر دارید وکیل در ایران انجام بدهد را بطور کامل ذکر کنید که در وکالتنام قید بشود و الا ممکن است با صرف هزینه و وقت زیاد هنگام استفاده از وکالتنامه در ایران با مشکل مواجه بشوید.

از جمله مواردی که آگاهی از آن برای شما بسیار ضروری است مسئله بلاعزل بودن یا نبودن وکالتنامه است. اگر وکالتنامه بصورت بلاعزل تنظیم بشود و بعدا به هر دلیلی بخواهید وکیل را عزل کنید امکان پذیر نیست و با مشکلات زیادی روبرو خواهید شود و در صورت امکان توصیه می شود وکالت بلاعزل داده نشود مگر اینکه واقعا لازم باشد.

نکته مهم دیگر اینکه در وکالتنامه حق توکیل به غیر اگر داده شود به معنی آن است که وکیل می تواند به غیر از خودش به شخص یا اشخاص دیگری هم از طرف شما وکالت بدهد برای انجام همان اختیاراتی که شما در وکالتنامه به او داده اید و اگر نظر شما بر این است که فقط شخص وکیل این اختیارات را داشته باشد باید حق توکیل به غیر در وکالتنامه قید نشود.

در کانادا به خاطر اینکه متاسفانه چندین سال است که ایرانیان مقیم این کشور از داشتن سفارت و کنسولگری ایران محروم هستند فعالیت های کنسولی ایرانیان از طریق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن انجام می شود که این امر موجب خسارات زیادی برای ایرانیان مقیم این کشور از جمله پرداخت هزینه مضاعف و صرف مدت زمان زیاد برای دریافت وکالت نامه شده است. دفتر ما در این زمینه سعی بر این دارد تا با کمک به هموطنان گرامی این پروسه را تسهیل نماید. به این منظور مراحل تنظیم وکالت نامه از طریق دفتر ما بصورت آنلاین حتی بدون اینکه شخص در دفتر حضور پیدا کند قابل انجام است و پس از دریافت کد رهگیری و انجام اسکایپ ، ارسال وکالت برای تایید به دفتر حافظ منافع توسط خود شخص انجام می شود.

مدارک لازم جهت تنظیم وکالت نامه :

توجه مهم : تصویر مدارک زیر را بصورت jpg و با حجم کمتر از 300 کیلوبایت برای ما ایمیل بفرمایید.

مدارک لازم از موکل:

1- اصل گذرنامه معتبر ایرانی

2-شناسنامه

3-کارت ملی

4-یک آیدی عکس دار کانادایی

5-آدرس و تلفن و ایمیل

مدارک وکیل:

1-شناسنامه

2-کارت ملی

3- آدرس و تلفن

مدارک فوق را به آدرس ایمیل زیر ارسال فرمایید

peyvand.law@gmail.com

تنظیم وکالتنامه

مدارک لازم جهت ارسال به واشنگتن:

1-برگه وکالتنامه

2- فرم شماره یک

3- اصل پاسپورت معتبر ایرانی

4-MONEY ORDER به مبلغ لازم متناسب با نوع وکالتنامه

را به آدرس دفتر حافظ منافع در واشنگتن که در بالای فرم شماره یک است با پست فدکس یا کانادا پست سفارشی express   پست کنید