ازدواج ایرانی و کانادایی

ازدواج بانوی ایرانی مسلمان با آقایی کانادایی که غیر مسلمان است در کانادا کاملا قانونی بوده و هیچ مشکلی ندارد اما در ایران قانون مدنی ازدواج زن ایرانی مسلمان را با مرد غیر مسلمان صراحتا منع کرده است در نتیجه این ازدواج در ایران باطل است.

  • حال چه باید کرد که این ازدواج در ایران نیز مورد قبول باشد؟
    کافی است همسر کلمه شهادتین و قبول تشرف به دین اسلام را در دفتر ما به جاآورده و گواهی دریافت کند بعد از دریافت گواهی تشرف به اسلام  و ارائه به دفتر حافظ منافع همراه با مدارک ثبت ازدواج ، ازدواج در شناسنامه ثبت می گزدد.

برای ثبت ازدواج ایرانی در کانادا بصورت رسمی و قانونی حتما ثبت ازدواج کانادایی هم لازم است و یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن داشتن مدرک ازدواج کانادایی است.

دفتر ما دارای مجوز رسمی از ایالت آنتاریو برای ثبت ازدواج کانادایی نیز هست و برای انجام ازدواج کانادایی مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

1-گرفتن مدرک MARRIAGE LICENSE از سیتی هال یا شهرداری از هر منطقه ای از ایالت آنتاریو

2-داشتن دو عدد آیدی هر نفر

3- حضور دو نفر شاهد

در این مرحله ثبت پس از انجام عقد لایسنس ازدواج برای ثبت ارسال می شود و حدود 6 هفته بعد عروس و داماد میتوانند برای درخواست سرتیفیکیت ازدواج کانادایی بصورت آنلاین اقدام کنند.

مراحل لازم برای ثبت ازدواج ایرانیان در کانادا:

  1. دریافت مدرک Marriage License از سیتی هال
  2. داشتن شناسنامه و یک عدد کارت شناسائی کانادایی از عروس و داماد و برای فرد غیر ایرانی داشتن دو عدد کارت شناسائی کانادایی
  3. اجازه پدر عروس برای ازدواج اول
  4. حضور و امضاء دو نفر شاهد

پس از انجام عقد مدارک عروس و داماد همراه با عقدنامه شرعی و مدرک ثبت ازدواج کانادایی و سایر مدارک لازم باید به آدرس دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن ارسال شود تا در شناسنامه ها ثبت رسمی بشود.

ازدواج ایرانی در کانادا
  • دقت داشته باشید طلاق در کانادا نیز نیازمند شرایطی است که میتوانید در لینک زیر مطالعه کنید.

طلاق در کانادا